Inbound-markkinointi

Inbound-markkinointi on tehokas työkalu yrityksen kasvattamiseen – riippumatta sen koosta tai toimialasta – jos sitä käytetään oikein.

Inbound-markkinoinnin avulla liidit löytävät luoksesi laatusisältöjen kautta. Markkinoinnin automaatiojärjestelmän avulla liideistä kuumimmat erotellaan muista ja asiakkaiden kanssa viestiminen helpottuu.

Mitä on inbound-markkinointi?

Inbound-markkinointi on digitaalista markkinointia, joka keskittyy houkuttelemaan asiakkaita esimerkiksi sisältöjen luomisen, sosiaalisen median sitoutumisen ja SEO-optimoinnin avulla. Se on tehokas tapa lisätä bränditietoisuutta ja rakentaa suhteita potentiaalisiin asiakkaisiin.

Toisin kuin perinteiset markkinointitaktiikat, kuten kylmäpuhelut, inbound-markkinoinnissa hyödynnetään sisältöjä ihmisten houkuttelemiseen. Luomalla arvokasta sisältöä, kuten blogeja, e-kirjoja, videoita ja webinaareja, jotka on räätälöity kohdeyleisösi kiinnostuksen mukaisesti, voit houkutella yrityksesi äärelle laadukkaampia liidejä.

Inbound auttaa asiakastasi tekemään ostopäätöksiä

Inbound-markkinoinnin tavoitteena on tarjota hyödyllistä tietoa, joka auttaa potentiaalisia asiakkaita päätöksenteossa. Esimerkiksi tuotevertailuiden ja koulutusartikkeleiden avulla voit rakentaa luottamusta ja kasvattaa asiakkaidesi uskollisuutta.

Sisällön luomisen lisäksi inbound-markkinointia ovat esimerkiksi sosiaalisen median hallinta, hakukoneoptimointi (SEO), sähköpostikampanjat ja analytiikan seuranta.

Jokainen markkinointitoimi pyrkii lisäämään verkkosivuston liikennettä ja viemään liidejä maksaviksi asiakkaiksi.

Inbound-markkinointi on tehokas työkalu yrityksen kasvattamiseen – riippumatta sen koosta tai toimialasta – jos sitä käytetään oikein.

Keskittymällä arvon tuottamiseen sen sijaan, että vain työntäisit myyntiviestejä potentiaalisille asiakkaille, inbound-markkinointi auttaa luomaan mielekkäitä yhteyksiä yritysten ja niiden kohdeyleisöjen välille. Laadukkailla sisällöillä kuljetat potentiaalista asiakastasi syvemmälle tekemisesi ytimeen ja luot suhteen, jonka pohjalta hän ei voisi enää harkitakaan muuta vaihtoehtoa.

Kuvassa esitetty myyntisuppilo eli “Sales Funnel”, jossa tuntemattomista ihmisistä muodostuu vähitellen asiakkaita.

Mitä hyötyä inbound-markkinoinnista on?

1. Kustannustehokkuus

Inbound-markkinointi on edullinen tapa markkinoida yritystäsi. Se ei vaadi suuria investointeja samaan tapaan kuin perinteiset mainontamenetelmät. Esimerkiksi blogitekstejä, kuvia ja videoita voidaan tuottaa kohtuullisella hinnalla. Inbound-markkinoinnin aloittamisen kynnys on siis varsin pieni.

2. Parempi näkyvyys

Korkealaatuinen sisältö houkuttelee kohdeyleisöäsi ja parantaa näkyvyyttäsi verkossa. Öisääntynyt näkyvyys auttaa sinua tavoittamaan enemmän potentiaalisia asiakkaita ja pitkällä tähtäimellä kasvattaa myös myyntiä.

3. Rakentaa suhteita

Sitouttavan sisällön ja sosiaalisen median vuorovaikutuksen avulla voit rakentaa suhteita nykyisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiisi tarjoamalla heille arvokasta tietoa tuotteistasi tai palveluistasi. Tämä auttaa kasvattamaan luottamusta.

4. Tulokset ovat mitattavissa

Inboundin avulla on helppo seurata kunkin kampanjan menestystä mittaamalla esimerkiksi verkkosivustojen käyntien määrää, liidien määrää tai tulevia asiakkuuksia, jotta tiedät tarkalleen, kuinka tehokkaasti kukin kampanja on saavuttanut tavoitteensa. Tämän jälkeen tulevia sisältöjä ja kampanjoita voidaan muovata sen mukaan, mikä toimii parhaiten liiketoimintatavoitteidesi kannalta.

Klikkaa ja opi lisää markkinoinnin automaatiosta

Suunnittelu

>

Tuotanto

>

Jakelu

>

Suunnittelu > Tuotanto > Jakelu >

Näin me Somalla toimimme

1 Suunnittelu

Sisällöntuotanto on tehokasta, kun se perustuu huolella laadittuun suunnitelmaan. Mikä on kohderyhmä ja millaista sisältöä he kaipaavat ostopäätöstensä tueksi? Mikä on inbound-markkinoinnin tavoite? Nämä seikat määritellään yhdessä asiakkaan kanssa sisältöstrategiaksi ennen toimeen ryhtymistä.

2 Tuotanto

Sitten tuotetaan sisällöt: kirjoitetaan blogitekstit, valokuvataan, videoidaan, luodaan ländärit netisivulle. Me Somalla olemme sisällöntuotannon ammattilaisia. Hyödynnämme asiantuntemustasi ja luomme yrityksestäsi kuvaa alan ykkösasiantuntijana.

Sisällöt optimoidaan kuhunkin jakelukanavaan sopivaksi. Huolella hakukoneoptimoidut sisällöt menestyvät Googlessa ja tuovat sivustollesi laadukkaita uusia liidejä.

3 Jakelu

Laatusisältöjä jaetaan strategiassa määritellyissä kanavissa ja oikealle kohderyhmälle targetoituna. Nettisivu, blogi, uutiskirje ja sosiaalinen media ovat tyypillisimpiä markkinointisisältöjen jakelukanavia. Parhaisiin tuloksiin päästään, kun jakelukanavien menestystä mittaroidaan jatkuvasti, muovataan tarpeen mukaan ja julkaisuja mainostetaan myös rahallisesti.

Eiköhän aleta hommiin. Laita meille viestiä niin jutellaan lisää: